drugie śniadanie ucznia

Pomysły na zdrowe drugie śniadanie ucznia

Pożywne i zdrowe drugie śniadanie ucznia to wyzwanie dla rodzica! Piękne, wygodne i funkcjonalne lunchboxy warto wypełnić najróżniejszymi przekąskami. O czym warto pamiętać, by dieta szkolna była odpowiednio zbilansowana pod kątem nauki i aktywności fizycznej?

To trzeci artykuł inspirowany postacią sympatycznej wygimnastykowanej świnki i jego kolegów ze szkolnej ławki. Chrumas prowadzi pamiętnik i dzięki opowiadanym historiom przekonuje dzieci do zdrowego odżywiania. Unijny „Program dla szkół”, wdrożony w wielu placówkach szkolnych na terenie kraju, sprawił, że w świadomości dzieci zaistniały owoce, warzywa i produkty mleczne. Fakt otrzymywania tak szerokiej gamy zdrowych przekąsek w szkołach inspiruje rodziców do odejścia od tradycyjnych śniadaniówek.

W okresie mojej szkoły podstawowej i średniej, co przypadło na lata 80. i 90. XX wieku, najpopularniejsze były kanapki, jabłka i drożdżówki. Te ostatnie kupowane w szkolnym sklepiku. Obecnie jako rodzic mam więcej możliwości i inspiracji, zamierzam z nich skorzystać i oczywiście podzielić się z Tobą. Sprawdź poprzednie pomysły śniadaniowe: organizacja śniadania oraz wypracowanie nawyków w okresie wakacji.

Sekret drugiego śniadania ucznia

Podstawą jest urozmaicenie. Dzięki temu dziecku nie znudzi się posiłek, a przy tym otrzyma różne zdrowe produkty, pozytywnie wpływające na rozwój młodego organizmu. Brzmi jak slogan, ale jest to stwierdzenie życiowe i praktyczne. 

Dietetycy sugerują, aby zawartość lunchboxa składała się z odpowiedników 3-daniowego obiadu, czyli dania głównego, porcji owoców i/lub warzyw oraz przekąski, która poskromi mały głód.

Z jakich potraw może składać się drugie śniadanie ucznia?

Połowę zawartości śniadaniówki powinien stanowić posiłek główny, najbardziej odżywczy. Weź pod uwagę te propozycje: placki z cukinii, pizza zawijana z warzywami, wrapy z omletów, kotleciki jajeczne, kanapka z pastą np. z kurczaka, warzywną, makrelową czy sałatka z makaronu i kurczaka. Bardziej deserowo: placuszki dyniowe, placuszki jabłkowe, muffinki z płatków jaglanych, gofry gryczane, naleśniki z twarogiem. Równie dobrze sprawdzi się kanapka z masłem orzechowym i powidłami, jogurt z owocami i płatkami, serek wiejski, owoce pod kruszonką.

Warzywa i owoce, które warto wziąć pod uwagę, szczególnie gdy nie ma Programu w Waszej szkole: koktajle z owocami, mus owocowy, dowolny owoc na surowo w całości, sałatka owocowa ulubiona przez dziecko, kotleciki z marchewki, chipsy z dyni, paluszki brokułowe czy pomidorki koktajlowe, które zauważył Chrumas w wybranym przez niego lunchboxie.

Małe przekąski w razie głodu czy na krótką przerwę: batoniki owsiane z bananem, granola czekoladowa, ciasto bananowe, krakersy gryczane, suszone brzoskwinie, chipsy owocowe, łuskany słonecznik itp.

drugie śniadanie ucznia

Pomysły na zdrowe drugie śniadanie ucznia
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.