LIFESTYLE

Rodzinny wyjazd do Krakowa – przygotowanie i realizacja

rodzinny wyjazd do krakowa, kraków z dziećmi, kraków z rodziną
Posted by Lena Murawska

Nasz rodzinny wyjazd do Krakowa odbył się w drugiej połowie sierpnia 2021 roku. Jechaliśmy samochodem w zestawie 2+2 na 5 dni (4 noce). Artykuł opisuje nasze decyzje, zawiera dużo praktycznych podpowiedzi i relację z pobytu. Zapraszam!

Wpis jest spójny przebiegiem treści w materiale

Gdzie nocować z rodziną w Krakowie?

Z każdym kolejnym wyjazdem nasze wymagania się precyzują. Szukamy mieszkania z własną wyposażoną kuchnią i łazienką. Tak! Wolimy ugotować sami, niż mieć podane. Górę bierze jedzenie o tej godzinie, o której się chce a nie pilnowanie pór, czy dodatkowe opłaty. Kupno produktów na śniadanie czy kolację nie jest wielkim wyrzeczeniem. Najlepiej by było, gdyby miało co najmniej 2 pokoje, by położyć dzieci spać w innym pokoju niż śpimy my, byśmy jako rodzice też mieli chwile spokoju. Każdy kto zwiedza z dzieckiem, wie jak bardzo potrafi to być męczące. Potrzebowaliśmy wygodnego lokalu dla 2 dorosłych i 2 dzieci.

W przypadku Krakowa jeden z wymogów narzuciło miasto. Zdecydowaliśmy się jechać samochodem, zatem miejsce na nocleg powinno znajdować się poza ścisłym centrum, gdzie nie mogą wjeżdżać auta na diesel. Na szczęście spanie poza centrum jak najbardziej mieści się w naszym stylu podróżowania. Patrzyliśmy jednak na taką lokalizację, żeby nie tracić zbyt wiele czasu na dojazdy do atrakcji turystycznych.

Nasz wybór padł na Spring Apartments na Podgórzu. Apartament Gold, w którym spaliśmy ma 2 sypialnie i salon z aneksem kuchennym, czyli wszystko co trzeba. Każdy śpi u siebie i jest przestrzeń do wspólnie spędzonego czasu, czy gier. Niespodzianką dla dzieci były gry telewizyjne, których my w domu nie mamy, bo nie posiadamy telewizora. Dużym atutem są tu 2 łazienki! Natomiast samochód można zostawić na parkingu podziemnym. Elektroniczny zamek też jest bardzo wygodny – nie trzeba martwić się o klucze podczas zwiedzania.

Budynek jest usytuowany 2 minuty od Ronda Matecznego, będącego bardzo dobrym węzłem komunikacyjnym. Wszędzie dojechaliśmy biletem 20-minutowym, nawet do Wieliczki! Poruszaliśmy się tramwajami 8 i 10 oraz do kopalni – autobusem 304. Osobiście ogromnie spodobał mi się fakt, że przy rondzie można kupić obwarzanki, są automaty do biletów i wejścia do pojazdów są oznaczone, jeśli dopiero po wejściu chce się opłacić przejazd. Najczęściej korzystaliśmy z aplikacji Sky Cash, akceptowanej przez MPK. Rzut beretem jest KFC, McDonalds i Biedronka, po drugiej stronie ulicy – Żabka i apteka całodobowa!

Kraków jest fenomenalny dla rowerzystów! Są osobne pasy dla pojazdów typu rower, czy hulajnogą. Tuż przy budynku Podskale 18 biegnie ścieżka rowerowa. Mieszkańcy domu mieli zostawione rowery na parterze przy windzie. Pewnie gdybyśmy planowali dłuższy pobyt – rower byłby znaczącym sposobem przemieszczania się!

Rodzinny wyjazd do Krakowa planowany z Google Maps

Zaczęliśmy od wyboru atrakcji, które chcemy zobaczyć. Oznaczyliśmy je na liście Google o nazwie „Chcę tam pojechać”. Okazało się, że mamy do zwiedzenia miejsca skumulowane geograficznie w 5 skupiskach. Wybierając podróż samochodem, można sobie pozwolić na zwiedzanie po drodze. Dzięki temu zyskaliśmy turystycznie 2 dni bez wyrzeczeń typu jazda w nocy.

Poniżej fragmentu mamy lekko na wschód znajduje się planowana Wieliczka. Natomiast powyżej i na zachód – Pieskowa Skała.
W środkowym prostokącie są 2 lub 3 mniejsze sektory do zobaczenia zależne głównie od czasu do dyspozycji.

Punktem docelowym pierwszego dnia, a w kolejnych dniach puntem startu, jest apartamentowiec przy ul. Podskale 18 na Podgórzu – wspomniane już Spring Apartments.

Plan przebiegu wyjazdu:
  1. Do pokonania trasa Bydgoszcz -> Kraków. W drodze do kwatery zaplanowaliśmy odwiedzenie 2 miejsc: wjechać do Krakowa od strony ZOO a następnie zobaczyć Kopiec Kościuszki, bo jest niedaleko. Po zwiedzaniu zakwaterowanie.
  2. Wawel – jako najważniejszy punkt w Krakowie + co się uda – np. rejs statkiem po Wiśle. Na Wawelu w kręgu zainteresowań są: komnaty razem z arrasami, skarbiec i zbrojownia, Jaskinia Smoka, Baszta Sandomierska, ogrody oraz Katedra z dzwonem Zygmunta. Podróżując z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym odrzuciliśmy m.in. odwiedzanie grobów, wystawę Wawel odzyskany itp.
  3. Kopalnia soli w Wieliczce i Muzeum Żup.
  4. Stary Rynek i okoliczne atrakcje. Tu została zrobiona rezerwacja na warsztat w Żywym Muzeum Obwarzanka oraz wykupione bilety do Podziemi i Wieży Ratuszowej. Z podpowiedzi rodziny i uwielbienia Harrego Pottera, przewidywane było wejście do Dziurawego Kotła przy Grodzkiej 50.
  5. Droga powrotna, z Krakowa do Bydgoszczy. Wyjeżdżając z kwatery objechanie 2 punktów na ościennym skupisku, ale po przeciwnej stronie niż ZOO, czyli Ogród Doświadczeń Lema oraz Muzeum Lotnictwa. Po wyjechaniu za Kraków – zamek Pieskowa Skała i Maczuga Herkulesa, gdyby się udało do 17:00. Jeśli nie, to tylko zwiedzanie parku, bez wejścia do zamku.

Jak został zrealizowany rodzinny wyjazd do Krakowa?

Lista miejsc branych pod uwagę – odwiedzone zostały pogrubione

PRYWATNE CIEKAWOSTKI LICZBOWE

• Podczas wyjazdu wykonaliśmy 4 smartfonami łącznie 4663 zdjęć.
  • Zrobiłam 83 tysiące kroków (13,7 tys. dziennie), do których w statystyce rodziny należałoby ująć wizytę w Fabryce Schindlera, do której wybrał się tata z córką a ja z synem zostaliśmy w mieszkaniu.
  • Bez wycieczki do Fabryki pokonaliśmy rodzinnie 57 km.

Co zdecydowało o naszym wyborze?

• bliskość najważniejszych dla nas punktów turystycznych – przez bliskość rozumiemy możliwość ucięcia sobie spaceru na Stary Rynek – uwielbiamy chodzić pieszo!
  • możliwość wykorzystania Bonu Turystycznego (honorowana jest także Karta Dużej Rodziny, ale my tej nie mamy),
  • bliskość komunikacji miejskiej, którą planujemy się poruszać na odległości większe niż godzinny spacer i tu od razu polecam aplikację Sky Cash, dzięki której planujemy kupić okresowe bilety MPK.
  • okolica, czyli jednak nie ścisłe centrum,
  • kontakt z właścicielem,
  • osobne pokoje, udogodnienia wykraczające poza nasze standardowe oczekiwania,
  • stosunek ceny do standardu (mega korzystny, super standard!).

Jeśli ważne są dla Ciebie koszty, to pobyt dla 4 osób za 4 noce wraz z parkingiem podziemnym Spring Apartments wyceniło nam na 1356zł. Realizujemy tutaj 1 bon turystyczny.

Na zdjęciu głównym widokówka z Krakowa, 1988 rok, z naszych rodzinnych zbiorów.